§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep hurt-miju.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym wymogami Rozporządzenia w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR).
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktów, tryb postępowania reklamacyjnego oraz zasady korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep hurt-miju.pl.
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu hurt-miju.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. 2014 poz. 827),
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 20 czerwca 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GPSR),
Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej hurt-miju.pl umożliwiający utworzenie Konta.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej hurt-miju.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma albo usługa, być wolna od wad i zgodna z wymogami bezpieczeństwa, w tym Rozporządzenia GPSR, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem hurt-miju.pl.
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Firma Miju Shewakramani i Kulik Spółka Jawna wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzona przez ministra właściwego do spraw gospodarki, adres: ul. Pabianicka 57, 95-030 Rzgów, NIP: 7282831335 REGON: 380680954 KRS: 0000738710, e-mail: sklep@hurt-miju.pl, telefon: +48 570 050 190.
§3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, zgodne z wymogami Rozporządzenia GPSR oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
Każdy Produkt spełnia minimalne wymogi bezpieczeństwa zgodnie z Rozporządzeniem GPSR, a ich szczegółowe opisy zawierają informacje o potencjalnych zagrożeniach oraz wskazania dotyczące bezpiecznego użytkowania.
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
Ceny Produktów uwidocznione w Sklepie są podane w złotych polskich (PLN) i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy, które są określane podczas składania Zamówienia.
W przypadku Produktów wymagających szczególnych środków bezpieczeństwa, Sprzedawca dostarcza wszelkie niezbędne instrukcje, w tym w formie papierowej lub elektronicznej.
§4 OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY W ZAKRESIE GPSR
Sprzedawca zapewnia, że oferowane Produkty są zgodne z wymogami Rozporządzenia GPSR oraz:
spełniają normy bezpieczeństwa,
posiadają jasne oznaczenia i instrukcje dotyczące bezpiecznego użytkowania.
W przypadku stwierdzenia zagrożenia wynikającego z użytkowania Produktu, Sprzedawca niezwłocznie informuje Klientów o ryzyku oraz podejmuje odpowiednie kroki, w tym wycofanie Produktu z obrotu, zgodnie z wymogami GPSR.
Sprzedawca umożliwia Klientom zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu Produktów za pośrednictwem poczty elektronicznej (sklep@hurt-miju.pl) lub telefonicznie (+48 570 050 190).
Dokumentacja Produktów, w tym certyfikaty zgodności i deklaracje zgodności, jest dostępna na żądanie Klienta.
§5 FORMY I TERMINY PŁATNOŚCI
Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
płatność przy odbiorze za tzw. pobraniem,
płatność online za pośrednictwem systemu Przelewy24.
W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy: Firma Miju Shewakramani i Kulik Spółka Jawna, numer konta: 58 1140 2004 0000 3802 7884 0268. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr……..”.
W przypadku płatności przy odbiorze przesyłka wysyłana jest po weryfikacji poprawności danych adresowych.
Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 2 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 1, 1.3 oraz 1.4 Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
Czas kompletowania Produktu wynosi od 1 do 2 dni roboczych od momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji.
Dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 1 do 3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terytorium Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej. Klient spoza Polski może odebrać Produkt osobiście u Sprzedawcy, po uprzednim ustaleniu dogodnego dla Klienta terminu.
§7 REKLAMACJA PRODUKTU
Reklamacja z tytułu gwarancji
1.1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie objęte są gwarancją Sprzedawcy, obowiązującą na terenie Unii Europejskiej.
1.2. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta.
1.3. Dokumentem uprawniającym do skorzystania z ochrony gwarancyjnej jest dowód zakupu (paragon, faktura).
1.4. Gwarancja nie wyłącza uprawnień Konsumentów wynikających z rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
Reklamacja z tytułu rękojmi
2.1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Konsumenta z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne Produktu określone są w Kodeksie cywilnym z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
2.2. Reklamację można zgłosić za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@hurt-miju.pl lub pisemnie na adres: ul. Pabianicka 57, 95-030 Rzgów.
2.3. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać jak najwięcej szczegółów dotyczących wady Produktu, w tym datę wystąpienia nieprawidłowości, rodzaj wady oraz dane kontaktowe Konsumenta.
2.4. Produkt należy dostarczyć na adres: ul. Pabianicka 57, 95-030 Rzgów w celu dokonania oceny wady fizycznej.
2.5. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od jej zgłoszenia.
2.6. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca pokrywa koszty związane z odbiorem, dostawą i wymianą Produktu na wolny od wad.
2.7. Odpowiedź na reklamację zostanie przekazana Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku (np. wiadomość e-mail).
2.8. W przypadku braku rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od jej zgłoszenia, reklamacja zostaje uznana za zasadną i Sprzedawca jest zobowiązany do podjęcia odpowiednich działań.
§8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Prawo do odstąpienia
1.1. Z zastrzeżeniem punktu 10 niniejszego paragrafu, Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od niej bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
1.2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed upływem terminu.
Procedura zwrotu Produktu
2.1. Po odstąpieniu od umowy, Produkt należy zwrócić Sprzedawcy lub osobie przez niego upoważnionej do odbioru, w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu, chyba że Sprzedawca zaoferował samodzielny odbiór Produktu.
2.2. Koszty zwrotu Produktu ponosi Konsument. Produkt należy zwrócić na adres: ul. Pabianicka 57, 95-030 Rzgów.
Zwrot płatności
3.1. Sprzedawca dokona zwrotu wszystkich płatności dokonanych przez Konsumenta w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami.
3.2. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy droższy niż najtańszy sposób oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu tych dodatkowych kosztów.
3.3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.
Wyjątki od prawa odstąpienia
4.1. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku:
Odpowiedzialność Konsumenta
5.1. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
§7 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, czy dodanie nowych usług.
Wszelkie spory wynikające z zawarcia Umowy Sprzedaży będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z wyjątkiem sporów z Konsumentami, które rozstrzygane będą przez sąd właściwy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, takich jak mediacja czy arbitraż. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz na platformie ODR (Online Dispute Resolution): https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na stronie internetowej Sklepu.